آشنایی با کارافرینان موفق

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

جزوه کارآفرینی

جهت دانلود جزوه کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا ذبیحی

چگونه خلاقیت و نوآوری را در کسب و کار خود ایجاد کنیم

خلاقیت و نوآوری در کسب و کار یکی از علایق و ویژگی های اصلی مدیران موفق است؛ زیرا که آن ها به خوبی می دانند که برای پیشرفت کسب و کار و مجموعه به خلاقیت و نوآوری نیازمند هستند و بهترین شیوه برای داشتن یک کسب و کار خلاق و نوآور این است که ما مجموعه خودمان را از افراد خلاق و نوآور تشکیل بدهیم و یا این که این فرایند خلاقیت و نوآوری را در وجود کارکنان خود بیدار کنیم.

هرچه خلاقیت و نوآوری بیشتر باشد گام های مجموعه و سازمان شما به سمت موفقیت بلند تر و محکم تر خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا ذبیحی

شش پرسشی که باید قبل از نوآوری در مدل کسب و کار پرسیده شوند

کدام نیازهای ادراک شده را می‌توان از طریق طراحی مدل کسب و کار جدید برطرف کرد؟

  1. برای برطرف کردن این نیازهای ادراک شده چه فعالیت‌های بدیعی باید انجام شود؟ (نوآوری محتوایی در مدل کسب و کار)
  2. چگونه می‌توان فعالیت‌های لازم را به روش‌های جدید با یکدیگر پیوند داد؟ (نوآوری ساختاری در مدل کسب و کار)
  3. هر کدام از فعالیت‌هایی که بخشی از مدل کسب و کار هستند را چه کسی باید انجام دهد؟ آیا شرکت باید آن فعالیت را انجام دهد؟ یا یک شریک؟ یا مشتری؟ تدابیر حاکمیتی جدیدی که می‌تواند این ساختار را امکان پذیر کند، چیست؟ (نوآوری حاکمیتی در مدل کسب و کار)
  4. چطور از طریق مدل کسب و کار بدیع برای هر کدام از شرکت‌کننده‌ها ارزش خلق می‌شود؟
  5. کدام مدل درآمدی با مدل کسب و کار شرکت برای تخصیص بخشی از ارزش کلی که به ایجاد آن کمک می‌کند، همخوانی دارد؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا ذبیحی

نوآوری در مدل کسب و کار

نوآوری در مدل کسب و کار

نوآوری در مدل کسب و کار به ندرت به صورت تصادفی رخ می دهد، از سوی دیگر این نوع نوآوری در انحصار نوابغ عرصه کسب و کار هم نیست.این نوع نوآوری را می توان مدیریت نمود، از طریق فرآیندها سازمان دهی کرد و از آن درجهت ایجاد رشد چشمگیر در پتانسیل خلاقانه سازمان بهره برداری نمود.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا ذبیحی

توسعه محصول جدید از طریق نوآوری در کسب و کار نوپا و استارتاپ

توسعه محصول با نوآوری

در ادبیات کسب و کار نوپا نوآوری، بکارگیری ایده‌های نوین ناشی از خلاقیت محسوب می‌گردد. در واقع پیاده سازی ایده ناشی از خلاقیت که به صورت یک محصول یا خدمت تازه ارائه شده، تحت عنوان «نوآوری» شناخته می‌شود.  در این میان اختراع نیز به معنای «پدید آوردن محصول جدید» است، حال آنکه نوآوری به مفهومی فراتر اشاره داشته و علاوه بر «معرفی محصولی تازه» حیطه‌های خدمات، سازماندهی، فرآیندهای سازمانی، ساختار هزینه، تأمین مالی  و ... را نیز در برگرفته و با ابداع مکانیزم‌های جدید، نهایتاً منجر به عرضه می‌گردد. بدین ترتیب نوآوری مفهوم تجاری‌ سازی را نیز در خود دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا ذبیحی

نوآوری در مدل کسب و کار برای ایجاد ارزش

 آیا شرکت شما می‌تواند از یک مدل کسب و کار جدید سود ببرد؟ پاسخ شش پرسش راه‌گشای شماست.

این مقاله حاصل اختصاص یک دهه زمان محققان دانشگاه MIT در خصوص مدل کسب و کار می‌باشد. ابتدا مفهوم آن با چند مطالعه موردی معرفی و سپس عوامل مهم در نوآوری در مدل کسب و کار تشریح می‌شوند.

شرکت‌ها اغلب تلاش‌های قابل توجهی برای نوآورانه کردن فرآیندها و محصولات خود انجام می‌دهند تا به رشد درآمد و حفظ یا افزایش حاشیه سود برسند. اما نوآوری هایی که منجر به بهبود فرآیندها و محصولات شوند، اغلب پر هزینه و زمان‌بر هستند، و نیازمند سرمایه‌گذاری قابل توجهی در همه مسائل از تحقیق و توسعه تا منابع خاص، کارخانه‌ها و تجهیزات جدید و حتی واحدهای جدید کسب و کار هستند. با این وجود بازگشت سرمایه آینده این سرمایه‌گذاری‌ها همیشه نامعلوم است. امروزه شرکت‌های بیشتری با توجه به تردیدی که نسبت به این سرمایه‌گذاری‌های بسیار بزرگ دارند، به سوی نوآوری در مدل کسب و کار به‌عنوان جایگزین یا تکمیل‌کننده نوآوری محصول یا فرآیند می‌روند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا ذبیحی