تفاوت زیادی بین کارآفرینی و مالک یک شرکت کوچک بودن وجود دارد ولی اغلب این دو به جای همدیگر استفاده می شوند. اکثر کارآفرینان صاحبان کسب و کار کوچک هستند، اما همه صاحبان کسب و کار کوچک کارآفرین نیستند. کارآفرینان نوآور هستند؛ آنها در مورد پیدا کردن یک جریان درآمد که تا حد زیادی با شور و شوقشان مطابقت داشته باشد هیجانزده هستند.

آیا شما نیز آرزوی کار کردن برای خودتان را دارید؟ اگر چنین است، چند ویژگی مشترک کارآفرینان موفق را در زیر بخوانید:


۱-آنها از جهش های برنامه ریزی شده نمی ترسند. درست است که آرزو و خیال های خوب و بزرگ بسیار خوب می باشند و بخش مهمی از رفتار کارآفرینان موفق می باشد اما شما نیاز دارید که بعد از آرزو تصور و خیال وارد مرحله بعدی که انجام دادن است بشوید. اگر شما آدمی هستید که فقط رویاپردازی می کنید و برای آن اقدام و عملی انجام نمی دهید شما در اشتباه و رخوت گیر کرده اید و نمیتوانید یک کارآفرین موفق باشید.

۲- آنها معمولا صبح ها زود از خواب بیدار می شوند. این به این معنا نیست که کسانی که شبها دیر می خوابند نمی توانند کارآفرین باشند، اما بیشتر کسانی که موفق بوده اند کسانی هستند که سحرخیز می باشند.
می توانید این کار را تمرین کرده و یاد بگیرید

۳-برای آنها مهم نیست وارد چه صنعتی می شوند، در هر زمینه ای وارد شوند می توانند با افراد مختلف کار کنند. خوشبختانه شما هم می توانید با کار کردن بر روی تواناییهای خود در صورتیکه فاقد آن هستید آن را به دست آورید و این ارتباط با مردم می تواند به شما در موفقیت کسب و کارتان کمک کند

۴-آنها از لحاظ تیپ شخصیتی A هستند. افراد که چنین شخصیتی دارند تا اندازه ای جاه طلب بوده و شور و هیجان و انگیزه زیادی برای چیزی که می خواهند دارند. هر کسی در وجودش مقداری از این نوع رفتار را دارد، اگر بتوانید آن را در خود پرورش دهید سریع تر می توانید وارد مسیر کارآفرینی شوید.

۵-پوست کلفت هستند. شما ممکن است بارها و بارها نه بشنوید، از سرمایه گذاران، شرکای بالقوه و هرکسی که در مسیر کاری خود روبرو می شوید. رد شدن وسیله ای است برای یادگیری و پوست کلفت شدن. هیچ جایی در کارآفرینی برای حساسیت زیاد وجود ندارد. “نه” را دوست خود و عاملی برای اقدامات خوب و مثبت در آینده بدانید.

۶-آنها نقاط قوت و ضعف خود را می دانند. از آنچه استعداش را دارید استفاده کنید. نقاط ضعف خود را مشخص کنید. هرکسی میتواند بهبود پیدا کند، به ویژه هنگامی که موضوع کسب و کار در میان باشد.

۷-آنها احساسات خود را با صنعت و کسب و کاری که دارند مطابقت می دهند.